Sabtu, 1 Januari 2011

SELAMAT TAHUN BARU 2011

Selamat tahun baru 2011'.

Seronok menempuhi berbagai -bagai cerita dan peristiwa yg di lalui. Maha ajaib kehidupan ini. Tak dapat hendak digambar kan kesemua nye. Walau pun mempunyai cita2 utk menulis setiap perkara yg telah terjadi supaya menjadi pengajaran di masa hadapan dan digunakan utk tauladan kepada org lain yg membaca nya. Inilah niat suci ku pada kehidupan ini.



Kesempatan itu terlalu sukar hendak digunakan dan ia terlepas begitu saja. Bagai kan tidak di indah kan masa yg berlalu. Sedang kan ia adalah lebih berharga utk menilai seloroh kehidupan ini.



Kehurmatan diri cuba di muliakan dan menjadi pedoman pada setiap langkah -langkah menuju kehidupan yg abadi di suatu masa nanti. Malangnya titik-titik hitam masih lagi menghantu akal seolah-olah taubat ku belum diterima oleh tuhan yg agung ini.



Aku penuh keyakinan bahawa tuhan yg aku muliakan dan dia lah yg menjadi kan aku akan mengampunkan dosa ku pada setiap jalan songsang yg aku lalui sepanjang kehidupan ini. Aku sedar dan percaya dia akan memberi petunjuk pada diri ku di masa-masa hadapan. Dengan penuh pengharapan.



Hidup ini bukan hanya di nilai pada mata benda sahaja. Masih banyak cabang-cabang lain yg perlu di perhatikan. Usaha utk mendapat kan kebendaan juga perlu di lihat juga. Keyakinan dan daya tumpuan yang ada didalam akal manusia yg dipinjam kan kan oleh tuhan juga perlu di ambil perhatian dalam kehidupan ini.



Gerak fizikal dan mental pada mengusaha kan sesuatu adalah perkara utama untuk di perhalusi supaya ia menjadi keredhaan allah dan rasul nya bagi orang-orang yg beriman kepada Allah.

Inilah usaha menuju jalan yang terbaik dalam kehidupan ini. Jalan yang pernah di lalui oleh para nabi dan alim ulama.



Ramai yg terlupa dan terleka oleh keindahan dunia. Begitu juga dgn penulis ini hanya melihat hidup pada hari ini dan semalam tetapi lupa hari esok diutk warisi oleh anak cucu dan zuriat yang bakal dengan kerosakan dan kemusnahan yg di reka oleh datuk nenek mereka.



Ada banyak suara-suara yg telah memberi pendapat tentang hal ini. Terutama tentang alam bumi dan udara yg bakal di sedut dan memberi sumber makanan oleh mereka yang amat memerlukan di hari-hari terkemudian nanti. Insyaallah.



Fikiran ku berlegar pada dunia yg di musnah kan oleh manusia-manusia yang tamak dan haloba utk meragut mata benda yg di puji nye sendiri. (Ini akan di cerita kan pada waktu yang lain).

Tiada ulasan: