Ahad, 2 Januari 2011

KUCING DAN KASIH SAYANG

Semalam di akhir tahun 2010 petang yg penuh dgn kesayuan. Kesedihan lahir pada cucu sedara aku. Aku simpati dengan kesedihan nye. Dan terus memikir kan tentang kasih sayang.


Aku jadi sebak dan tidak dapat berkata panjang melihat perangai cucu-cucu aku itu. Walau pun aku terlalu ingin berbicarakan tentang kasih sayang itu pada nye. Masa itu pun waktu solat maghrib sudah terlalu hampir. Aku tidak mempunyai kesempatan.


Ia berdua beradik sedang mengadapkan seekor anak kucing dalam lingkungan umur dua bulan yang tidak boleh bergerak lagi. hanya nafas nye saje yang turun naik menyambung hidup anak kucing itu.

Kemungkinan anak kucing itu telah di patuk oleh ular yg berbisa kerana ada kesan patuk di leher kucing itu. Ia cuba juga berikhtiar dgn menyapu minyak gamat di kesan patukkan itu. Adalah kedua beradik itu berusaha utk menyelamatkan nyawa kucing itu.

Cuma yg dapat aku ajarkan baca kan Alfatihah utk diri sendiri sempana dgn tragedi kucing yg malang itu

(Semalam petang apabila aku menziarah mereka, Kucing nye telah mati dan ular yg mematuk nye juga dapat di tangkap oleh Jabatan Perkhinatan Awan caw. Morib (JPA3). Si anur masih dalam titisan air mata yg membasahi pipi nya.)

Aku baca kan lagi Al fatihah utk cucu sedara ku supaya dia bersemangat semula.


Tiada ulasan: