Rabu, 26 Oktober 2011

Salam sejahtera

Salam sejahtera

Aku menanti dalam dunia ku sendiri. Walau pun manusia lain tidak tahu aper-aper pun.... salam sejahtera dalam dunia sekarang. Siapa dia itu yg menipu aku dgn dunia nafsu nye?.

Aku telah tunduk hurmat pada tuhan yg aku yakini menjadi kan aku dgn sifat yg amat lemah. Selalu sahaja tertipu dari helah jahat sang syaitan. Aku carilagi agar ilmu ku bertambah dan dapat menangkis hasutan syaitan. Ini perintah mu allah azawajalla. Aku sayang kan dia kerana dia menabur sifat rahman dan rahim pada insan yg di cipta kan. Dia memberi aku bermacam2 nikmat yg tidak aku perasan kerana kebodohan. Dan tidak ingin mengambil tahu akan ada nye dgn heavy creatif utk manusia.

Ada manusia yg tahu tetapi sombong nye melupa kan tuhan yg dia tahu maha pencipta. Dia lah yg boleh berbuat aper pun melepas kan nafsu megah dan ego nye. Aku merunduh kalah merendah diri tidak dapat membetul kan perasaan nye. Kerana aku tidak mampu berdebat melalui aliran fikiran nya.

Tiada ulasan: