Sabtu, 4 Jun 2011

PERMERHATIAN HARI SABTU.

Aku melihat dan sentiasa terfikir akan kebesaran allah. Terlalu banyak allah menolong aku dalam kehidupan ini. Di waktu aku tidak punya aper2 dlm hidup ini. Allah memberi Aku berbagai nikmat yg aku perasan dan juga yg terlambat aku perasan.





Aku berusaha di setiap masa utk berterimakasih dan bersyukur kepada nye. di masa yg sama kelalaian dan kealpaan di cuit oleh syaitan dari dalam diri ku. Aku berusaha keras utk membenteras niat syaitan supaya terlepas ingatan ku pada Allah yg maha pemurah.





Berbagai tektik dan teknik syaitan utk memesong kan fikiran aku. aku masih menekan kekuatan utk khusyuk dlm pembacaan al fatiihah ayat 4.Disini kehebatan berjuang menentang syaitan yg telah lama bertapak dalam diri si jahil.





Hari ini fikiran ku masih kuat utk meminta tolong kepada Y Rabb. Malam tadi penceramah di masjid membenarkan soal2 kecil seperti seliper putus pun mintalah kepada allah. Meminta dan berdoa kepada allah dapat pahala percuma walau maksud nye tercapai atau tidak kerana kesilapan kita sebagai khalifah yg allah tugas kan kepada kita sebagai manusia.





Hebat nye kebesaran allah atas zat yg tiada bandingan.

Tiada ulasan: